Denise Persson ny ledamot i Patricia Industries

2022-11-11 08:00

Denise Persson, marknadschef på molntjänstföretaget Snowflake, har utsetts till ny styrelseledamot i Patricia Industries.

”Jag är väldigt glad över att Denise Persson tackat ja till att bli ny ledamot i Patricia Industries styrelse. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Denise som har bred kunskap inom nya teknologier och digitalisering från Silicon Valley, liksom erfarenhet av företag i tidiga utvecklingsfaser”, säger Marcus Wallenberg, Patricia Industries ordförande.

Denise Persson är för närvarande styrelseledamot i ON24 och Neo4j och har tidigare varit marknadschef för Apigee och Genesys.

Patricia Industries styrelse består av Gunnar Brock, Sune Carlsson, Johan Forssell, Denise Persson, Åsa Riisberg, Inge Thulin, Jacob Wallenberg och Marcus Wallenberg.

Om Patricia Industries
Patricia Industries är en långsiktig ägare som investerar i företag och arbetar för att varje företag ska uppnå sin fulla potential. Patricia Industries är en enhet inom investmentbolaget Investor AB, vars huvudägare är Wallenbergstiftelserna.