Business Challenge Award - Människor med olika tankesätt samlas

2019-10-16 09:00

Vi tror starkt på att människor med olika tankesätt är viktigt, inte bara för samskapande och bra affärsidéer utan också för att få saker och ting gjorda.

Det är också därför vi är en av partner och sponsor av nätverket Business Challenge. Business Challenge samlar nystartade företag, företagare, experter, studenter, ledare och riskkapitalister via en plattform som inkluderar en pitch-tävling, affärsutvecklingsprogram, evenemang och andra initiativ inom entreprenörskap och innovation.

Att involvera och engagera det befintliga näringslivet i framtida tillväxtföretag har visat sig vara avgörande för att få företag att utvecklas och växa. Något Investor har varit involverat i sedan 1916. Genom vårt nätverk, kunskap och erfarenheter bidrar vi till att bygga "best in class" företag.

Den 15 oktober 2019 hölls en pitch-tävling på Grand Hotel för att utse det bästa företaget och den bästa bubblaren. Femton företag presenterade sina idéer och affärsmodell för 75 jurymedlemmar från affärseliten.

Priset för Bästa företag tilldelades Virkesbörsen, en digital marknadsplats för att sälja och köpa virke.
Och priset för bästa nykomling gavs till Volta Greentech, ett företag som jobbar med att minska den globala uppvärmningen genom att minska metanutsläppen från kor.

Vinnare och finalister i Business Challange Award 2019.